segunda-feira, 26 de janeiro de 2009

Repúdio às provocaçons do espanholismo nas ruas do nosso país: No dia 8 de Fevereiro, tod@s a Compostela contra Galicia Bilíngüe!


Nom é nengumha novidade a dramática situaçom que atravessa a nossa comunidade lingüística, numhas condiçons de grave anemia funcional devido à histórica imposiçom do espanhol como língua de prestígio e uso formal na Galiza.

Nom é nengumha novidade que as instituiçons espanholas, incluído o seu apêndice autonómico, promovam a hegemonia do espanhol e condenem o galego à marginalidade de umha posiçom folclórica e dependente.

Nom é nengumha novidade que as que queremos e os que queremos fazer umha vida normal com o galego com idioma de uso habitual em todos os ámbitos, como a que leva qualquer habitante de Valhadolid, Madrid ou Albacete, tenhamos que ver os nosso direitos colectivos como galegos e galegas limitados pola presença exclusiva do espanhol em tantos serviços e espaços de uso social.

Todo o anterior fai parte da realidade imposta polo Estado à nossa comunidade lingüística, disfarçando-a de um inexistente “bilingüismo harmónico” inventado polo PP e continuado hoje polo PSOE e o BNG. Para nengumha dessas forças é umha prioiridade aplicar a política lingüística que a Galiza necessita.

Em diferente grau, as três som corresponsáveis da queda nos usos sociais do galego e de nada serve que o BNG reconheça agora que a actual legislatura foi inoperante para o idioma, quando ele próprio fazia parte do governo.

Porém, sim é nova a tentativa dos sectores mais antigalegos de sair à rua e manifestar-se para tentar reduzir à mínima expressom a presença social, educativa e cultural do nosso idioma. A péssima política lingüística oficial fijo possível que agora os mais ultras se vejam com forças para reclamar umha ainda mais contundente imposiçom do espanhol.

Essa é umha novidade à qual nom podemos assistir passivamente. É necessário contestarmo-la com firmeza, de maneira unitária e deixando claro que os galegos e as galegas nom estamos dispostas a renunciar a um direito fundamental como é o nosso direito à língua.

Por isso, no dia 8 de Fevereiro devemos sair às ruas de Compostela e mostrar o nosso repúdio aos ultras antigalego. Devemos fazer-lhes ver que o ódio ao nosso idioma e à nossa identidade nom pode ter espaço no nosso país.

Galicia Bilíngüe, na Galiza sobras!
Na Galiza, sempre em galego!

3 comentários:

Anônimo disse...

Aló estaremos para luitar contra o FASCISMO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
GLORIA LAGO FORA DA GALIZA!!!!
NA GALIZA EM GALEGO!!!!!!!!!

Anônimo disse...

organizamonos para luitar! luitamos para vencer! venceremos por Galiza!

Anônimo disse...

GALIZA CEIVE, NOM A ESPANHOLIZAÇON.
ESTAMOS FARTOS DE SER UMHA COLONIA